• (057) 764-53-54
  • (067) 253-05-19
  • (068) 265-13-37
  • (066) 601-33-87
  • (099) 309-25-32
  • (063) 352-81-44

Звонить строго с 9 до 18 с понедельника по пятницу

nazad.png, 5,0kB
2018-05-02 09:54:27

Транспортний податок в 2015 році, справу закінчено!


Іноді боротьба за права Клієнта триває так довго, що вже й Клієнт не впевнений у позитивному результаті вирішення справи. Але адвокати сподіваються на справедливе та правове рішення суду і вчиняють все необхідне для цього. Так сталося і з питанням транспортного податку в 2015 році.

Щодо цього Адвокатським об’єднанням на сайті вже викладалась думка про незаконність застосування такого податку в 2015 році: http://ledapravo.com.ua/article/65/2/

В 2016 році до нас звернувся Клієнт за допомогою. Він отримав повідомлення-рішення та податкову вимогу про сплату транспортного податку за 2015 рік в розмірі 25 тисяч гривень. Було прийняте рішення оскаржити дії податкового органу.

Харківським окружним адміністративним судом 10.05.2016 року позов задоволено повністю: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/57622179 . Скасовано податкову вимогу та податкове повідомлення-рішення.

Однак Постанова суду була оскаржена податковим органом і суди апеляційної та касаційної інстанції прийняли рішення не на користь платника податку. І тільки перегляд рішень суду у Верховному суді з підстав неоднакового вирішення аналогічних справ дав свої результати.

Довелось почекати і платнику податків, і адвокатам об’єднання. Але ми все ж таки перемогли! 13.03.2018 року Верховний суд України прийняв Постанову, якою скасував рішення апеляційної та касаційної інстанції та погодився з позицією суду першої інстанції: http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/72745144

Суд першої інстанції звертає увагу на те, «що норма якою було закріплено порядок нарахування та сплати транспортного податку було введено в дію Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи".

Згідно прикінцевих положень вказаного закону, даний закон набирав чинності з 1 січня 2015 року.

Таким чином, відповідач мав право на застосування даної норми не раніше 2016 року» - робить висновок суд.

З такою позицію погоджується і Верховний суд України: «Згідно із п. 10.2 ст. 10 Податкового кодексу України (далі - ПК України), в редакції Закону щодо реформи, місцеві ради обов'язково установлюють єдиний податок та податок на майно (в частині транспортного податку та плати за землю).

Відповідно до п. 12.3 ст. 12 ПК України сільські, селищні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Зі змісту наведених законодавчих норм випливає, що встановлення податку на майно, зокрема в частині транспортного податку, є безумовним обов'язком місцевої ради, який повинен бути виконаний шляхом прийняття відповідного рішення

Одночасно пп. 12.3.4 п. 12.3 ст. 12 ПК України визначено порядок опублікування та застосування рішень місцевої ради про встановлення місцевих податків. Зазначені рішення офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

В ситуації із запровадженням транспортного податку на 2015 рік відповідні норми Закону щодо реформи набрали чинності з 01 січня 2015 року. Отже, лише в 2015 році місцеві ради отримали повноваження і одночасно набули обов'язку щодо встановлення транспортного податку. Відповідно, лише після цієї дати місцеві ради мали юридичні підстави для прийняття рішення про встановлення транспортного податку.

При цьому, виходячи з неможливості збігу між періодом опублікування рішення та плановим періодом, в 2015 році не можна було визначити плановим періодом 2015 рік.

Плановим відповідно до норми пп. 12.3.4 п. 12.3 ст. 12 ПК України є період після того, в якому приймається відповідне рішення ради.

Отже, рішення місцевих рад щодо транспортного податку, прийняті у 2015 році, могли встановлювати плановим лише 2016 рік.»

Нагадуємо, що правила оподаткування транспортним податком з 2016 року знов були змінені, і об’єктом оподаткування стали легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. На 2016 рік ця вартість складала 1033500,00 грн.

З 1 січня 2017 року об’єктом оподаткування стали легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати. На 2017 рік ця вартість складала 1200000,00 грн. В 2018 році – 1396125,00 грн.


Адвокат Шпіньова Олена Михайлівна

Обсуждение статьи: